Op donderdag 22 november presenteerden elf enthousiaste sociale ondernemingen hun businessplannen tijdens het pitchevent van de derde editie van Twente Move2Social. Gedurende drie maanden hebben de ondernemers hard gewerkt aan het businessplan voor hun sociale onderneming. Als afsluiting gaven ze één voor één een inspirerende pitch voor een grote groep belangstellenden en netwerkpartners. Het evenement vond plaats bij het Designlab van de Universiteit Twente.

Beweeg & Zo, Verkeersbureau Zorg, GroenGeld, APP-signaal, Old to Gold, The Lagom Group, Rebels United, Match-ED, Noaberhoes Windmolenbroek, Enschedese uitdaging en Kikkerik, even ikke presenteerden hun initiatieven om op een ondernemende manier maatschappelijke impact te realiseren in Twente. De ondernemingen hebben uiteenlopende maatschappelijke doelstellingen op het gebied van onder andere een vitale samenleving, werkgelegenheid, circulaire economie en het bevorderen van sociale cohesie.

Elke pitch werd afgesloten met een concrete vraag van de ondernemers aan de aanwezigen. Corine Janssen, projectleider van Move2Social: “Het is mooi om te zien dat er direct veel lijntjes werden gelegd tussen de vragen van de ondernemers en de partners. De interactie tussen partners en de ondernemers is een grote meerwaarde voor ons programma.” De middag eindigde met een netwerkborrel waarin mooie nieuwe contacten werden gelegd tussen de deelnemers en belangstellenden.

Een succesvolle afsluiting van Twente Move2Social! Als je meer wilt weten over de deelnemers van Twente Move2Social, kijk dan op www.twentemove2social.nl. Twente Move2Social werd mogelijk gemaakt door ROC van Twente, Saxion, Gemeente Enschede, Rabobank,  ROZ Groep, Twente Board, Provincie Overijssel, Universiteit Twente, gemeente Almelo en KplusV.