10 Workshops

Het programma bestaat uit tien workshops en vijf expertsessies en vindt plaats in circa 8 weken (1 dag per week). Daarnaast is de verwachting dat men gemiddeld 4-8 uur besteed aan huiswerk om aan de slag te gaan met opdrachten, gesprekken met businesscoach of werken aan je eigen businessplan. De thema’s voor de workshops zijn onder andere: ondernemerschap, markt & klant, waardepropositie, verdienmodel,  organisatie en plan, financiering en een pitchtraining. Thema’s die van belang zijn bij het opstellen van een businessplan en nodig zijn voor het ophalen van financiering.

Expertsessies

Tijdens de expertsessies worden gastsprekers uitgenodigd voor een inspirerende sessie, zoals hoe meet je je maatschappelijk impact? Of bijvoorbeeld op locatie bij een duurzame ondernemer in de regio die zijn aanloop naar sociaal ondernemerschap toelicht en zijn ervaringen deelt. Of een spreker met een specifiek thema, zoals Circulaire Economie, over de toepassing hiervan in je eigen onderneming.

Begeleiding door Businesscoach

Tijdens het programma worden deelnemers gekoppeld aan een businesscoach. De coach heeft ruime ondernemerservaring, kan de deelnemer adviseren en ondersteunen bij de ontwikkeling van een businessplan en helpen bij de voorbereiding van de pitch voor de financieringstafel. Daarnaast beschikken zij vaak over een breed netwerk waar je toegang toe krijgt en bieden zij de deelnemers inspiratie en support.

Financiering en netwerk

Aan het einde van het programma vindt het slotevent plaats met als hoogtepunt de pitches van alle deelnemers voor de partners. Dit is een belangrijke mijlpaal van Move2Social. Hier krijgen de deelnemers namelijk de gelegenheid de gevraagde financiering, netwerk of kennis ‘op te halen’ bij belangstellenden (zoals de overheid, fondsen, informal investors, regionale investeerders of de bank) om hun idee te verwezenlijken en maatschappelijk impact te maken. Indien een financier geïnteresseerd is in het idee, dan volgt een vervolggesprek over mogelijke (deel)financiering.